Behzat Ç.'nin o kadar düşmanına rağmen hayatta kalmasını, annesinin derin devlet içinde yüksek mevkideki biri olmasına bağlamışlardı dizinin sonlarında yanlış hatırlamıyorsam. (onun gazabından korktukları için sevgilisi olan savcıyı bile cezaevi çıkışında öldürüp ona dokunmuyorlar mesela) Ha mantık aramak ne kadar doğru, orası da ayrı bir konu...
Teşekkürler, diziyi bitirmediğimden o kısmını bilmiyordum.
Ama Ercüment bir bölümde şöyle bir cümle kuruyordu bana vurduğun gece senide öldürecektim ama kızın ölünce vazgeçtim sana acıların daha büyüğünü yaşatmak istedim gibi birşey söylüyordu. Bence burasıda yapıya uymuyor.
Belki annesini sonradan öğrendi bilmiyorum.
Mantık aradığımdan değil aslında. Behsat Ç. bir çok kişinin gözünde efsane oldu bende çok sevmiştim bu nedenle önemsiyorum.
İyi olmasının nedeni kendi içinde bir mantığı olmasıydı bence. Arka sokaklar olsa tamam dersin.
Efsane olmak için dizi yerini iyi belirleyecek yani bir bölüm arka sokaklar tadında bir bölüm dexter tadında bir bölüm leyla ile mecnun bir bölüm çalgı çengi modunda olursan benim gözümde efsane olamazsın. Kendi içinde bir bütünlüğü vardır ben 50 bölüm falan izlemiştim galiba.
Demek istediğim dizi veya filmin ana yapısı olması lazım bu yapı ilerde süre veya senaristin tembelliğinden vs gibi sıkıntılardan dolayı dallanıp budaklanınca zorlama veya karton karekterler sokup yan hikayelerle beslemeye çalıştıkça dizinin ana yapısı bozuluyor ve tutarlılığı kalmıyor.
Senaryo yapısını kendi hikayesinin ilerleyişiyle oluşturmak gerekir. Onun kazanında kaynamalı yani. İçine sonradan soğuk su, acı biber vs katınca tadı bozulur.
Behsat Ç. nihayetinde güzel bir diziydi. Devamına veya spin off dizilere vs. gerek yok bence.